Administratie voor starters
Je bent net begonnen met je bedrijf. Dat is het begin van een spannende reis.
Maar het betekent dat je over heel veel dingen moet nadenken.
Hierdoor vergeten startende ondernemers vaak belangrijke zaken zoals:
- hoe of wie gaat mijn administratie doen?
- ga ik mijn facturen maken in Excel?
- hoe hou ik dan het overzicht over betaalde of niet betaalde facturen?
- hoe zit het financieel, ben ik wel goed bezig?
- wat met een website en social media?
- hoe ga ik relaties en klanten beheren?
- hoe hou ik structuur erin?

Als starter heb je geen dure software nodig. Je kunt die euro maar één keer uitgeven, nietwaar?
Maak voor jezelf de keuze wat of waar het meeste tijd in gaat zitten op het gebied van het runnen van je eigen bedrijf.
Kortom, wanneer je net met je eigen bedrijf bent begonnen en je van plan bent om te groeien, moet je vooruit kijken.
Software kan de groei versnellen en groeit met je mee.
Er is geen reden meer om terug te vallen naar Excel.
De kosten van sommige software zijn laag en je krijgt er veel voor terug. Bovendien kun je de software gratis uitproberen.
Omdat ik zelf onlangs ben gestart, heb ik veel geleerd door ondervinding.
Denk aan software voor je website, facturatie, ...
Ik kan jou als starter hierin adviseren en begeleiden.